Chocolade Mal

BIJZONDERE ACTIE MARKETING VOOR ALZHEIMER NEDERLAND

Robokat maakte voor deze campagne een chocolade-mal met behulp van 3D-printing

Play Video

Op 5 december werden op straat chocolade Sinterklazen uitgedeeld; bij het uitpakken kwam er echter een Paashaas tevoorschijn. Met deze campagne liet Alzheimer Nederland de ontvanger zich even verplaatsen in het verwarrende gevoel waar Alzheimer patiënten dagelijks mee te maken hebben.

Digitale afbeelding van een 3D-model voor een chocolade paashaas, close up.

De paashaas werd gemodelleerd naar de exacte grootte en vorm van een chocolade Sinterklaas. Het model is hier nog digitaal. 

3D-prints van de voor- en achterzijde van de paashaas.

De 3D-geprinte versies, voor- en achterkant.

Een plastic mal van de paashaas, gemaakt met een vacuüm-machine.

Met behulp van de 3D-prints en een vacuüm-machine maakten we een plastic mal voor het gieten van de chocola.

Dankzij de ijverige samenwerking van meerdere partijen en het gebruik van nieuwe productietechnieken kon de campagne in een zeer korte tijd worden gerealiseerd.

Creatieven: Hans Bolleurs & Paul Bakker bij N=5. Patissier: Pompadour. Plastic mal: Melt icepops.

Close Menu